Butikkløsning for soveromstekstiler

Ved IKEA
Type Gruppeprosjekt
År 2020
Verktøy

Brief

I forbindelse med lanseringen av et nytt sortiment soveroms­tekstiler trenger butikk­lokalene en ombygging. Den nye butikk­løsningen skal inspirere kunden til å finne tekstilene som vil gi dem en bedre søvn, basert på deres unike søvnvaner og preferanser.

Valget av pute er noe av det viktigste for en god natts søvn. Mens noen vet akkurat hva de ser etter i ei pute, er andre ikke like bevisste over hva som utgjør den perfekte puta for dem. For å hjelpe dem igang har vi laget en enkel guide basert på sovestilling. Derfra vil man kunne utforske de ulike materialene og finne puta som passer best for sine behov.

Men uansett hva vi skriver eller anbefaler, handler valget til syvende og sist om personlig preferanse. Derfor er det nye butikkonseptet designet rundt muligheten for å prøve puten før man tar en beslutning.

Valgpunkt med hele puteutvalget.
Oversikt over sovestillinger og puteegenskaper.
Detaljert informasjon om hver enkelt pute.
Det skal også være enkelt å ta en beslutning ved varelegget.
Ekstra kommunikasjon ved varelegget til den dyreste puten.

Størrelse er det desidert viktigste for kunder som skal kjøpe laken. Hvem er vel interessert i laken som ikke passer sengen sin? Ved å sortere laken på størrelse og markere det tydelig, økte salget betraktelig.